- Úvod
- Školáci (1. stupeň ZŠ)
- DRUHÁ TŘÍDA (věk 7+)
- MATEMATIKA 2. třída
MATEMATIKA 2. třída
Učivo Matematiky pro 2. třídu ZŠ
Číselný obor od 0 do 100
- Čísla 0-100, orientace na číselné ose, čtení a zápis čísel, počítání po jedné, po desítkách do 100 (vytvoří konkrétní soubory ( na počítadle, penězi, ve čtvercové síti) s daným počtem prvků do 100)
- Řešení a vytváření slovních úloh na porovnávání čísel (porovná čísla do 100, používá symboly <>=)
- Zaokrouhlování čísel na desítky
- Součet a rozdíl čísel (sčítání a odčítání s přechodem přes desítku v oboru do 100)
- Počítání s použitím závorek
- Sčítání a odčítání násobků deseti
- Řešení a tvoření slovních úloh na sčítání a odčítání v oboru do 100 (s využitím vztahů: o x-více, o x-méně)
- Počítání s penězi, seznámení s bankovkami a mincemi do stokoruny
- Názorné zavedení násobení a dělení na souborech různých předmětů
- Násobení jako opakované sčítání
- Násobek, činitel, záměna činitelů
- Násobilky 10, 5, 2, 4, 3, řady násobků daného čísla, dělení v oboru těchto násobilek
- Vztahy mezi násobením a dělením
- Řešení a vytváření slovních úloh na násobení a dělení v oboru násobilek
- Řešení a vytváření slovních úloh s využitím vztahů x-krát více, x-krát méně
- Rozezná časové jednotky hodina, minuta, sekunda
Geometrie
- Práce s pravítkem
- Úsečka, lomená čára, křivá čára, kreslení rovných a křivých čar
- Rýsování úseček (cm)
- Jednotky metr, decimetr, centimetr
- Délka úsečky (odhadne a změří délku úsečky (m, dm, cm))
- Označení bodů a úseček
- Tělesa: krychle, kvádr, válec, koule (sestrojí jejich modely, uvede příklady těchto tvarů ve svém okolí)
Zdroj informací: https://zs-ucebni-osnovy.blogspot.com/2011/03/21-matematika-2-rocnik.html
238,00 Kč
238,00 Kč
Skladem 10 kusů